Monday, August 15, 2011

Serius nak bagi Tabik Spring!


dulu, masa first2 masuk UNITEN,
macam2 ragam, gelagat n karakter adaa.
ada yg memang kaki huha huha non stop.
ada yg pemaluu heheh konon.
ada yg boleh kata macam rockstar la.
then yg pakai tudung, simple. lontar je kat bahu.
selendang lilit2 bagai.
ada jugak yg free-hair.
yg pergi kelas pulak beg sarat dengan bukuu.


tapi sekarang,
banyak yg da berubah.
yg huha huha semakin bijak menyelitkan peringatan dalam huha huha nyaa.
yg pemalu da semakin tahu utk malu pada tempat yg sepatutnya.
yg rockstar ttp rock gak tp pengisian hati semakin mantap.
yg pakai tudung pun da semakin aware. malas nak lontar da. biar bawah je.
selendang pun da tukar pashmina yg labuh.
yg free-hair pun da jadi comeeel sangat bertudung.
dulu beg sarat dgn buku, sekarang, ada tambah dgn tafsir lagi :')


ingat lagi ada satu situasi ni.
non-muslim bertanya, 'kenapa ko pakai stokin tapi kenapa dia tak?'
fuh soalan mencabar. tanya depan kitorang berdua.
aku pun hanya mampu jawab "haisyh lecturer tengah ajar tu. nanti-nantilah dulu".
aku tangguhkan utk jawab sebab nak jaga hati kawan tu jugak plus aku tahu dia paham (:
dan nak tahu taaakkkk, sekarang ni dia da permanent pakai stokin!
alhamdulillah. malah sangat rasa yg kekuatan dia lagi hebat daripada aku.
dalam masa yg sekejap je dia berjayaa untuk permanently change.
tambahan dengan hand socks lagi. tengok, hebatkan diorang ni?
sedangkan aku dulu pun amik masa yg agak lamaa utk istiqamah macam tu.
I salute you dear. And others gak. Seriously!


Korang semua memang mantaap. Awesomeee.
Kuasa Allah.
Memberikan hidayahNya kepada orang yg dikehendaki dan mencari.
Syukurnyaaa Alhamdulillah.
Serious kadang2 aku segan dengan korang.
Begitu cepat dan mudahnya korang berubah.
Sedangkan aku sendiri dulu merangkak2 bertatih2.


Tu yg nak bagi tabik spring nih! :D




tuu laah tiba2 teringat kisah kawan2 di UNITEN bila tengok video Wardina yg sangat lawa ni.
Tengoklaah. Serious rasa tersentuh~
Semoga kita istiqamah semua insyaAllah. Amalkanlah doa ni.


RABBANA LA TUZIGH QULUBANA BA'DA IDH HADAYTANA WA HAB LANA MILLADUNKA RAHMAH INNAKA ANTAL WAHHAB.
[Who say], "Our Lord, let not our hearts deviate after You have guided us and grant us from Yourself mercy. Indeed, You are the Bestower.
[3:8]



awak,
sebenarnya semua da ada pada awak.
awak cuma bebas je sekarang ni.
tak salah jadi 'org luar'. sebab saya pun macam tu.
lebih senang utk menyampaikan sesuatu sebab kita boleh blend dgn mereka.
betul tak?
senang cite mcm 'orang dlm' yg berperwatakan 'orang luar' lah.




No comments: