Friday, September 9, 2011

Only one week left?

Yelaa of coursee. Ya Allah so fast time flies. Only one week from now I will go back to Uniten. Bila dah masa singkat macam ni baru terasa nak buat mcm2 benda. Haa ameeekk! Selama ni buat apa je? Aggh gotta change this. Have to. Must be Dila! Don't repeat this again. Buat ni azam bila da jadi lady nanti. (awww i mean when i reach 20 :D )

Actually I have lots of things to write here. Could I just put them all in this post? Oh I'll try to make them short. Don't worry. Hehe.


1. Weeks ago my relatives had been asking me about this thing 'Biar papa asal bergaya'. Silap besar la kalau tanya cik Dila xD Oh chill laa, xde pape pun. Btw, everyone has his or her own opinion. As for me, I will not directly telling my stand here. Because I think you could judge it by yourself then by looking at the pros and cons listed.
PROS : Nampak bergaya la. Up to date gitu. Jadi fofular. Uihh beli kat mana ni. Cantikklaa. (normally perempuan la ni.)
CONS : Erk, duit kena korek2. Hutang dgn orang. Benda lain yg lbih utama utk dibeli diltk tepi.

So i just pen off the topic here by questions. Rasanya okay ke bila berhutang disebabkan nak penuhi kehendak je? Taknak tunggu ke bila ada duit betul2? Best ke biala papa asal bergaya ni? Hmmm. Tapi bukan ke tgh ada duit tu la kita kena beringat? Simpan utk buat belanja nasi minyakk ke. ( oh ni yg utk da niat na kahwin la kan kehkeh ) Buatnya tiba2 masuk hospital ke? Kereta accident teruk ke? Ha naa korek mana? Hutang jugak? Kan tambah lagi stress diri. Puncanya sebab nak begaya je? Haa kazeen, jawab2.
Tak salah pun nak bergaya ( jp2 tp bergantung pada niat sebb ada org jenis mmg suka benda2 baru ni ) tapi janganlah sampai memudaratkan diri. Sebenarnya kadang2 kita tak sedar kita yg cari masalah utk diri kita sendiri. Tapi kalau ada duit lebih, why not kan, xde sape halang. Asalkan keperluan semua ok dah. Lagipun Islam pun suruh kita bersederhana (:


2. Petang tadi, baru lepas baca post terkini Angel Pakai Gucci. Serius sangat rasa sayuuu. . Trylah baca. With really a good tarbiyah he received, I never expect he's actually having that kind of family surrounding. Moga Allah permudahkan segalanya insyaAllah. Well, days before, I just found who is the person behind this Angel Pakai Gucci. To be frank, baru je baca blog dia senanye. Hehe. Setiap kali baca post dia, sentiasa rasa macam dpt usrah online :D Bestt. Dan dia pun bukanlah calang2 orang. Ex-student LSE yg skrg bekerja dgn Khazanah yg sponsor dia dulu. Trylaah usha blog dia :D


3. Btw, from today onwards I have to start doing my application process. Have to Dila! So that you won't have so many things to do when the deadline is just around a corner. Cepat siap, hati senang kan? Plus you also have degree's subjects to be learned as well. Don't procrastinate ok dear (Sometimes I like to be a mama for myself kahkah payah2)


Erkk I guess this is quite long. . Upss. Okla gonna stop right here. Till we meet again. Btw, I'm not sure whether after this I still have times to update this blog again :( Just wish to do that. Buttt, pretty sure u must lah Dilaa. Practice that you already at the states yaah to update many things about u. Okay? Rightio (:


p/s : maaf post kali ni agak tidak berdisiplin. banyak sangat bahasa campuran. manglish :D

Published with Blogger-droid v1.7.4




No comments: