Friday, September 23, 2011

Gaya seorang Mama :D

Ketika minta excuse sebentar utk menunaikan solat Isyak semasa event hari raya semalam, saya dikejutkan dengan kedatangan seorang baby dan juga mama nyaa di toilet surau. Ohhhh ya Allah. Nak tawu tak, si mama ni adalah senior idola saya kott :D Serious orangnya sangat lawa, sangat lembuut, sangat santuun, dan ada anak yg sangaaaaat comeeel. Dia kira lecturer jugakla kat Uniten, sambilan rasanya sebab sedang amik master. Dan dia pernah dijemput utk jadi naqibah group saya ;D Time ni lah sebenarnya start jatuh hati kat dia. Penyampaian dia sangat menarik. Comeeeel je.

Masa dia datang ke toilet ni, anaknya nangis2. Saya berbual la dengan dia kenapa. Rupanya baby tu sakit. Cirit birit muntaah. Kesiannya. Masa masuk tuu memang sangat kuatlah bau taik si comeel tu. Dia cakap ni da kali kedua nak tukar lampin. Kesiannya. Tengok mamanya bekejar2 utk seorang anak. Ketika itu saya dah lengkap bertelekung utk solat. Memang perlu rush sebab nak jaga balik event tersebut. Rasa hati mcm nak tunggu nak tengok mama nya tukar kn lampin baby tuu. Mama idola tuu haha. Tapi tuu laa, tak berkesempatan. Selesai solat, baby tu da comel balik pakai baju. Ololo. Siap da boleh ketawa senyuuum2 kat saya. Mama nya cakap, dia mmg camni, sentiasa ceriaa hehe. Serious lah anaknya tuu tak mcm anak orang lain. Sangat terlatih, blh duduk diam pada masanya dan sangat pintar! Tabik sangat cara dia ajar dan didik baby comeel nama Fatih tu (btw, umur dia dlm 2thn kott ahaa saje cakap baby)

Pastu bila da selesai semua, saya mmg gedik jap g pegang Fatih cioom2 dia. Haha geraaaam tengook comeel sangat. Pastu mama dia cakap, bubye kat untie, sayang. Fatih pun angkat tangan lambai2 aaghhhh gila someeey. Pastu mama dia cakap lagi. bagi flying kiss kat untie sikit. Fuhh dengan beriye dia bg flying kisss. Awwww so sweeeet lah that baby. Apa mama dia suruh semua boleh ikut dgn comeel. Kdg2 mama dia cakap bi ngn dia, kdg2 masuk arab gak. Sweet kan?

Ok daah tu je nak cerita. Teruja sangat punya pasal ni hehe. Dapat berbual dengan mama nya ttg baby tuuu.
Seorang mama zaman kini yg sgt awesomeee :')


p/s : Hari ni da kira seminggu jugakla masuk Uniten sebagai degree student. Allahuakbar besar da rupanya saya ni. Tak sabar rasanya nak masuk kelas Japanese (yeke? :D) Sem baru ni agak lengang sikit. Sebab just amek subject general. Senang utk ditransfer ke US katanya. insyaAllah. Sebab subject2 kor ada risk sikit. Ramai senior kena retake bila da kat sana. So to be safe, transfer subject general dan sedikit subject kor. Semoga segalanya berjalan lancar insyaAllah aminnnn.



No comments: