Monday, February 27, 2012

Space. I need space.



Ya Allah cepatnya masa berlalu. Tinggal 6 bulan je lagi.
 Ye wak, 6 bulan je lagi =_=
Hujung minggu di rumah yang lepas dah cukup buat saya sedar sesuatu.
Banyak lagi benda yang saya kena belajar n settlekan sebelum saya ke US.
Ini serious.
T_T

Setiap orang ada masalah sendiri kan. Agree? 
Yup2 (Okay ini syok sendiri)
Dan setiap orang juga ada tahap masing2 untuk menyelesaikan masalahnya.

Begitu juga dengan diri ni.
I have my own limit.
Dan kerana itu, saya perlukan space. . Saya sangat perlukan. .
Untuk bergerak slow sekarang dgn apa yg saya ada.
Dengan tanggungjawab apa yg saya pegang.
Tolonglah. 

Kerana saya rasa saya perlu tunaikan hak atas diri ni terlebih dahulu.
Sy terlupa akan tanggungjawab lain yg lebih besar.
Saya terlampau kesiankan orang. Sampai saya lupa diri saya sendiri.
Saya nak buat preparation sebelum saya pergi jauh.
Banyak yang saya akan tinggalkan. Saya nak tinggalkan dgn baik.
Dan saya na kekalkan apa yg saya na kekalkan.
Bukan semata2 sebab diri ni sahaja, tapi, sebab semua yg disekitar saya.
Dah hampir 2 tahun di Uniten juga, saya masih belum capai apa yg saya inginkan.

So dengan 6 bulan yg saya ada ni.
Bagi saya peluang untuk selesaikan apa yg perlu diselesaikan.


Untuk berbakti kepada Islam, ada pelbagai cara boleh dilakukan.
Jangan kecikkan skop pemikiran.
Ada quote dari Hilal Asyraf. Saya terlupa. 
Kalau da jumpa nanti sy paste balek kat sini insyaAllah.


Fuh rasa sedikit lega.





No comments: