Wednesday, February 29, 2012

Aura Nasik Minyak. Gila taaak.


Kenapa ni kat facebook da ramai sangat cakap pasal kahwin2?
Umur yang ala2 sebaya je semuaa.
Saya da besar ke? Umur saya da berapa senanye?
Kenapa ramai kawan da tunang da kawen ni.
Roomate dulu pun sekarang ni da rancang na kawen.
Kawan rapat saya pun da sebulan jadi isteri.
Tadi dapat kol dari dia. Ajak kuar. Pastu tanya2 dia. Macam da ada tanda2 bakal si comel ada dalam perut. Allah sweet sangat. Pastu tanya dia, nanti nak anak nama apa. Pastu nanti anak dia nak panggil saya apa. Dia pun terus je, panggil mak long laaa. waaah! saya nak jadi mak long :')

nanti anak mak long leh main2 ngan anak mak ngah. walaupun anak mak ngah lagi tua mungkin :P teheee

Eh, saya da besar ke? T_T
*sejuk*

Happy nya untuk korang semua Alhamdulillah :')

"Dan antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan-Nya dan rahmat-Nya bahawa Dia menciptkan untuk kamu (wahai kaum lelaki) isteri-isteri daripada jenis kamu sendiri, supaya kamu BERSENANG HATI dan hidup MESRA dengannya, dan dijadikan di antara kamu (suami isteri) perasaan KASIH SAYANG dan BELAS KASIHAN." (Surah Ar-Rum, 21)

“Dan nikahkanlah orang-orang yang sendirian di antara
kamu, dan orang-orang yang layak (menikah) dari hamba
sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang
perempuan. JIKA MEREKA MISKIN ALLAH AKAN MENGKAYAKAN
MEREKA DENGAN KARUNIANYA. Dan Allah Maha Luas
(pemberianNya) dan Maha Mengetahui.”
(An Nuur : 32)



“Barang siapa menikah, maka ia telah melengkapi separuh dari agamanya. Dan hendaklah ia bertaqwa kepada Allah dalam memelihara yang separuhnya lagi."
[HR Thabrani dan Hakim]



“Dan segala sesuatu kami jadikan berpasang-pasangan,
supaya kamu mengingat kebesaran Allah” 

(Adz Dzariyaat : 49)

Comel kan?

Saya selalu galakkan member, korang cepatlah kawen. Benda baik tak elok tangguh2 ^_^ Tapi bila member tanya balek yg jadi parah tu. tapi senang je saya pass, "ummmmi ayaah tolong jawabkan. . " lesen dari dorang kan. .



dan saya nak jadi mak long! please. .
kadang2 ngadu kat ummi, ummi, kita rindu diaa. tolongg T_T