Saturday, June 18, 2011

CONTENGAN JALANAN II


Betul lah kata seseorang tu,

benda perubahan camni bukan boleh dipaksa-paksa.

Sama lah macam yang HLOVATE cakap dalam part 2 novel ni.


"Hati tu Allah yang pegang, bukannya orang. Hidayah dan petunjuk tu memang hanya Allah yang bagi. Benda dan perkara yang sama tak semestinya memberikan kesan yang sama juga kepada penerima yang berbeza."


Indeed, [O Muhammad], you do not guide whom you like, but Allah guides whom He wills. And He is most knowing of the [rightly] guided.

[Al-Qasas : 56]


insyaAllah doaku akan sentiasa menemanimu . . .

aku tak pernah mengharapkan sesuatu yang besar pun.

sebab diri ni pun masih merangkak mencari jalan yang sepatutnya.

berseorangan fight dengan diri sendiri.

dan kadang2 memang aku lemah dan kalah.

tahu-tahulah kan dunia ni. makin lama makin menggila.

yang kadang2 memang aku pun terikut-ikut

akan keadaan sekeliling dan kawasan sekitar.

haisyh. kuatlah wahai hati.

semoga hidayah Allah turut sampai kepada orang2 yang aku sayang. .





2 comments:

♂ Zå†ïê ♀ said...

Sukaaa . Anyway , follow my blog yer :)

http://hazzell-dazzelz.blogspot.com/

sindaDila said...

((: alright. follow me too XD